23.02.2007

Ne Olsaydım Falan

Renk olsaydım...

Siyah olmak isterdim.
Nedenini ben de bilmiyorum ama seviyorum siyahı.

Pek rengine aldanma felek eski felektir
Zira feleğin meşreb-i nâ sazı dönektir (Ziya Paşa)


(işlerin yolunda gitmesine pek aldanma zira feleğin yaradılıştan gelen huyu dönektir.)

Çiçek olsaydım...

Nergis
Mütevazı yapıma pek bir uygun!?
Mitolojiye göre Narkisos çok güzel ve aşktan anlamaz bir delikanlı imiş. Onu sevip de derdinden perişan olan kızlar (sırf bu yüzden nergis olasım var) bu genci tanrılara şikayet etmişler.
Hikaye bu ya Tanrıların verdiği ceza sonucu Narkisos bir gün derede kendi aksini görüp âşık olur. Kendini seyrederken suya atlar ve boğulur.
Vücudu çürüyüp yerinde göze benzer bir çiçek biter ve bütün güzellere hayran hayran bakar. (Narkisos-Narsis-Nergis)

Hayvan olsaydım...


Aslında benden çok güzel düldül olur ama ben yine de bülbül diyeyim :)
Eski edebiyat bülbülsüz düşünülemez efendim.
O aşığın timsalidir.
Eski zamanlardan beri gül ile bülbül arasında bir bağ olduğuna inanılmış.
Dedikodu da olabilir tabii :)


Gül bülbüle gül dedi,bülbül gülmedi gitti
Bülbül güle,gül bülbüle yâr olmadı gitti


veya

Gül yağını eller sürünür çatlasa bülbül

Yemek olsaydım...

Doyurucu olamayacağım kesin ama yapabileceğim bir şey yok.
Eeeee ben Fransız usulü portakal soslu Pekin ördeği olmak isterdim.
!?

Mevsim olsaydım...

Nevbahar yazmak isterdim ama bana hazân yakışır...
Hazân mevsimi hüzün mevsimidir; sonu simgeler, ölümü anlatır.

Şaşırdım kaldım nasıl atsam adım;
Gün kasvet gece kasvet.
Bulutlar, sisler içinde bunaldım;
Gök mavisine hasret.
Olmuyor seni düşünmemek Tanrım,
Ummamak senden medet.
Suyun dibine vardı ayaklarım;
Suyun dibinde zulmet.
Kalmadı ümidin soluk ve cılız
Işığında bereket.
Ve ölüm, kapımda kişner, sabırsız
Bir at oldu nihayet   (Cahit Sıtkı Tarancı)


(Eski Yazılarımdan)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için değerli. Lütfen yazıyla ilgili görüşlerinizi bizimle paylaşınız.