19.02.2020

Blog Ödevi

11.sınıf öğrencilerimden, bir blog açıp burada düzenli olarak yazı yazmalarını istedim. Bir kısmı bu ödevi heyecanla karşılarken bir kısmı da ödevden memnun kalmadı. 
Kabul etmeliyiz ki toplum olarak okuyup yazmaya pek meraklı değiliz. Hatta bu tür işler için pek sabrımız da yok.
Bu yazıyı onları yüreklendirmek için yazıyorum. "Siz de yazabilirsiniz. Yeter ki biraz emek verin, sabredin ve samimi olun." demek istiyorum. 
Ödevi verdiğim sınıflarda "Nasıl yazacağız, neye dair yazacağız ve sizden başka biri okuyacak mı?" (Kimse okusun istemiyorlar.) gibi birkaç endişe öne çıktı. Elimden geldiğince endişelerini gidermeye çalıştım, bakalım neler olacak?
Önümüzdeki yıl onların hayatı için kritik bir dönem olacak. Gözleri sınavdan başka bir şey görmeyecek. O nedenle bu sene ne yapsak kârdır, gözüyle bakıyorum. Tabii bir de üniversite mezunu olmanın tek başına bir anlam ifade etmediğini anlasınlar, istiyorum. Hele üniversite enflasyonu yaşadığımız bu çağda. (Bu kadar üniversite mezununa ihtiyacımız var mı, o da ayrı bir tartışma konusu tabii.) Tartışma gerektirmeyen şey; okuyup yazan, düşünen, sorgulayan, farkındalığı yüksek, donanımlı insanlara ihtiyacımız olduğudur.
Biz öğretmenler müfredatı yetiştirelim, onları sınava hazırlayalım derken bazı şeyleri pas geçmek zorunda kalabiliyoruz. Kendilerini ifade etmeleri için onlara gerekli ortamları sağlayamıyoruz. İşte bu nedenlerle onlara faydası olabileceğini düşündüğüm bir ödev vermek istedim. İstedim ki kendilerini ifade edebilsinler; gözlemlerini, yaşadıklarını çekinmeden anlatabilsinler; okudukları kitaplar, izledikleri film ya da oyunlar hakkında bir şeyler karalayabilsinler.
Blogları gezerken bir yazıda rastlamıştım, bloglar için "samimiyetin son kalesi" diyordu. Çok hoşuma gitti, bu laf. Gerçekten de öyledir bloglar. Okumaktan çok seyretmeyi sevdiğimiz bir toplumda, bir avuç insanın bütün samimiyetiyle kendilerine dair bir şeyler yazarak kalabalıklardan ayrıldığı bir mecradır.
Şimdi sıra sizde!

Korkmayın yazın. Kimseye hakaret etmeden, kırıp dökmeden, ötekileştirmeden yazın. Hayata dair, kendinize dair, hayallerinize dair yazın. Ama unutmayın ki yazdıklarınızın derinliğini ve kıymetini şimdiye kadar okuduğunuz kitaplar belirleyecek. 
Daha çok okuyup yazmanız dileğiyle yazılarınızı bekliyorum.

Gelmişken bunları da okuyun

Yazıyı Nasıl Bitirsem

2 yorum:

  1. Hocam kimimiz zorlansakta bu yazı yazmakta. Ben çok sevdim. Vakit buldukça yazoyorum ama bilgisayara geçirmek zor olduğu için şimdilik defterimde duruyor yazıların çoğu. Vakit olunca blog a da geçericeğim. Böyle bir ödev için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim. Ne mutlu bana okuyan, yazan öğrencilerim var.

      Sil

Yorumlarınız bizim için değerli. Lütfen yazıyla ilgili görüşlerinizi bizimle paylaşınız.